LA HISTÒRIA SE SITUA AL GENER DE 1984, AMB EL CURS ESCOLAR JA COMENÇAT. LA
STACEY BESS, UNA MESTRA GRADUADA RECENTMENT, SE SENT FELIÇ PERQUÈ D’UN DIA PER
L’ALTRE ACONSEGUEIX LA SEVA PRIMERA FEINA EN UNA ESCOLA SENSE NOM D’UNA CIUTAT
DELS EUA. ÉS CONSCIENT DE LES DIFICULTATS AMB QUÈ ES TOPARÀ, PERQUÈ SERÀ LA
MESTRA D’UN GRUP D’INFANTS DE FAMÍLIES SENSE LLAR EN UNA AULA MULTINIVELL.
PERÒ QUAN ARRIBA A L’ESPAI, SE LI CAU EL MÓN A SOBRE. DESCOBREIX QUE L’AULA
ÉS UN LOCAL BRUT I ATROTINAT SITUAT EN EL CENTRE SOCIAL QUE ACULL LES FAMÍLIES
SENSE SOSTRE. LA SITUACIÓ ÉS CAÒTICA: AMB NENS I NENES AMB FORTS DÈFICITS
EDUCATIUS I FAMILIARS, UNA AULA SENSE LES CONDICIONS MÍNIMES PER FER-HI CLASSE,
I CAP MATERIAL BÀSIC PER A LA DOCÈNCIA I L’APRENENTATGE.
DESPRÉS DEL PRIMER XOC, LA STACEY DECIDEIX SOBREPOSAR-SE A LES
CIRCUMSTÀNCIES. AMB EL TEMPS, MOLTÍSSIMA CONVICCIÓ I LA COMPLICITAT D’ALTRES
REFERENTS DEL CENTRE, ACONSEGUEIX DIGNIFICAR LES CONDICIONS DE L’AULA,
ACOMPANYAR ELS INFANTS EN EL PROCÉS D’APRENENTATGE I DONAR-LOS SUPORT
EMOCIONAL. ENGEGA UNA ACTIVITAT DOCENT MOLT COMPROMESA QUE LI GENERA TOTA MENA
DE CONFLICTES PERÒ TAMBÉ MOLTES ALEGRIES.
ANIREM ALS CINEMES GIRONA A VEURE LA
PELI
“MÀS ALLÀ DE LA PIZARRA”
LES IDEES
PRINCIPALS QUE HEM COMENTAT ABANS D'ANAR AL CINEMA SÓN:
1.-TOTS ELS
NENS I NENES DEL MÓN HAURIEN DE PODER ANAR A UNA ESCOLA MACA AMB CLASSES ESPAIOSES, BONES TAULES I
CADIRES, ORDINADORS, PISSARRES DIGITALS,
LLIBRES , LLIBRETES I TOT EL MATERIAL QUE FA FALTA PER TREBALLAR, UN PATI PER
JUGAR I UN GIMNÀS.
2.-TOTS ELS
NENS I NENES DEL MÓN HAURIES DE TENIR PROFESSORS I PROFESSORES QUE ELS AJUDIN A
APRENDRE I SE’LS ESTIMIN MOLT.
3.-QUAN UNA
FAMÍLIA NO TÉ DINERS PER PAGAR L’ESCOLA
DELS SEUS FILLS O PER PAGAR EL MATERIAL, EL MENJAR, LES EXCURSIONS I LES COLÒNIES EL
GOVERN DE CADA PAIS ELS HAURIA D’AJUDAR.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada